Z ostatniej chwili ...

Poniżej przedstawiamy ważne informację, zmiany prawne ze świata BHP.

Minimalna temperatura w miejscu pracy

temperatura w pracy, bezpieczeństwo pracy

2017-02-20 00:00:00

Zgodnie z rozporządzeniem z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy temperatura nie może być niższa niż 14°C, chyba że względy tech­no­lo­giczne na to nie pozwa­lają (np. praca w chłod­niach), a w pomieszczeniach, gdzie wykonujemy lekką pracę i biurową minimum 18°C.

Pamiętajmy, że przepisy te dotyczą pomieszczeń pracy, czyli takich w którym łącznie w ciągu jednej zmiany roboczej przebywamy minimum 2 godziny.

W szatniach, przebieralniach i łazienkach temperatura minimalna to 24°C. Jeśli wykonujemy pracę na zewnątrz i temperatura spada poniżej 10 °C, pracodawca zapewnia nam gorące napoje w ilości zaspokajającej potrzeby każdego pracownika.

Natomiast, jeśli wykonujemy pracę w  pomieszczeniach nieogrzewanych, stanowiska pracy powinny być tak zorganizowane i usytuowane, abyśmy byli chronieni przed m.in. temperaturą, opadami i wiatrem. Pracodawca musi zapewnić wtedy pomieszczenie, w którym możemy się rozgrzać, podgrzać posiłek lub zmienić odzież.

Zapisz się na newsletter

Zapisz się i bądź z nami w ciągłym kontakcie. Tą drogą wysyłamy tylko istotne informacje.

Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.